ANNULEREN WAS ALTIJD AL KOSTELOOS TOT DE DAG VAN AANKOMST 18:00 UUR BIJ ONS, DUS MOCHT U GEZONDHEIDSKLACHTEN HEBBEN, VERPLAATS OF ANNULEER UW RESERVERING.
DOE DE
GEZONDHEIDSCHECK
RESERVEER
PER MAIL
MAATREGELEN RESTAURANT
MAATREGELEN HOTEL
Als (semi-)openbare voorziening is De Watertoren – Hotel & Restaurant zich uitdrukkelijk bewust van onze verantwoordelijkheid als het gaat om de gezondheid van onze gasten, bezoekers en onszelf. Wij hebben met onze ervaringen binnen de horeca én zorginstellingen direct bij de eerste constatering van een COVID-19 besmetting in Nederland een pro-actieve houding aangenomen en lichten u graag in over de door ons genomen maatregelen.
Bij al onze beslissingen rondom maatregelen met betrekking tot de preventie van besmetting baseren wij ons op de richtlijnen van het RIVM, de algemene regels omtrent hygiene, HACCP én het gezonde verstand.
Daarnaast maken wij gebruik van het Protocol Heropening Horeca van de KHN.
Uiteraard waren wij en ons personeel zich al bewust van het belang van persoonlijke hygiëne als het gaat om de voedselveiligheid. Wij hebben eind februari de instructies voor het handen wassen met water en zeep van de WHO (World Health Organization) opgehangen bij al onze wasbakken voor bezoekers en personeel. Ons personeel wordt geacht de volgende punten in acht te nemen, maar wij verzoeken ook onze gasten om de volgende preventieve maatregelen te nemen;
Schone en goed geventileerde ruimtes waren al een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvoering. Dit blijkt ook uit de hoge waardering die wij krijgen voor de reinheid van onze hotelkamers op bijvoorbeeld booking.com. Het schoonhouden van onze kamers, restaurant en keuken is een werk dat de hele dag doorgaat. Ter preventie reinigen wij nu ook de handcontactpunten gedurende de hele dag regelmatiger (minimaal drie maal).
Daarnaast kenmerkt ons bedrijf zich door de kleinschaligheid, ook dit helpt in het verlagen van besmettingsgevaar.
Helaas vraagt deze pandemie om een aantal aanpassingen in onze dagelijkse omgang met elkaar. Sociale normen moeten in het licht van het risico op besmetting van vooral de, qua gezondheid, zwakkeren in onze samenleving wellicht opnieuw gewogen worden. Een voorbeeld hiervan is dat (zoals aangeraden door de WHO) wij u niet langer begroeten met een handdruk, maar ook in het onderlinge contact tussen onze gasten en bezoekers kunnen wij van elkaar verwachten dat onnodig contact (vooral wanneer ongewenst) vermeden wordt.
Van ons wordt verwacht dat wij als gastvrouwen/-heren u in bescherming kunnen nemen wanneer u zich aangetast voelt in uw autonomie. Normaal gesproken gaat het hier om het optreden tegen grensoverschrijdend gedrag (al dan niet onder invloed van alcohol). Wij vragen onze gasten om begrip voor elkaars zorgen als het gaat om de gevaren voor besmetting. Wij behouden ons het recht u dus vanuit dit oogpunt de toegang tot ons etablissement te ontzeggen, dit naast de al geldende algemene ‘spelregels’ in de horeca.